Geen woorden maar daden

Engelheim is een eenmanszaak, opgericht door Marjolein Engelhardt-Weerheim (Rotterdam, 1963).

“Ik ben met Engelheim gestart in 2005. Daarvoor heb ik meer dan 15 jaar gewerkt in uiteenlopende communicatiefuncties bij de overheid en in het bedrijfsleven. Een eigen bureau was een logische vervolgstap voor iemand die niet lang op dezelfde plek wil zitten en die houdt van afwisseling en dynamiek. ”Euromast

Allround Communicatieadviesbureau

Engelheim is uitgegroeid tot een allround communicatieadviesbureau, met het zwaartepunt op projectcommunicatie en interne communicatie bij veranderingen.

“Ook het vervullen van tijdelijke functies is iets dat ik graag doe.
Op een rijdende trein springen en deze goed op de rails houden, daar draai ik mijn hand niet voor om. Ik ben een echte professional die geen uitleg nodig heeft, maar die direct inzetbaar is.
Daarnaast is het schrijven van zakelijke teksten een belangrijk onderdeel van mijn dienstverlening. Ook word ik regelmatig gevraagd om met een kritische blik te kijken naar plannen, presentaties, etc. Niet alleen mijn tekstuele bijdrage wordt gewaardeerd, maar vooral ook mijn mening over inhoud, haalbaarheid en effectiviteit.”

Communicatie met resultaat

“Mijn manier van werken kenmerkt zich door een praktische instelling en een heldere, nuchtere kijk op zaken. Resultaat staat bij mij voorop. Noem het gerust de Rotterdamse 'opgestroopte mouwen' mentaliteit. Vandaar ook de keuze voor de foto’s op deze site: Rotterdam rond 1963. Een ode aan mijn geboortestad en -jaar. Niet omdat ik zo hang aan wat was, maar omdat ik waarde hecht aan wat in deze tijd heel gewoon was: degelijkheid en ‘ouderwets’ vakmanschap.


Dit is terug te vinden in mijn werkwijze. De vraag naar wat je wilt bereiken, staat bij mij centraal. Aansluitend hierop wordt de strategie bepaald en de middelen die hierbij passen. Dat klinkt logisch, maar in de praktijk zie je dat veel vanuit de middelen wordt gedacht: We moeten iets met social media! We moeten een film maken! We zouden toch meer met Twitter moeten doen, we kunnen toch niet achterblijven?

Vanuit mijn benadering zijn de volgende vragen belangrijker: Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we beter communiceren met onze doelgroepen? Kunnen sociale media daaraan bijdragen? En zo ja, op welke manier?...”

"...Communicatie is een belangrijk strategisch instrument om doelstellingen te bereiken en geen doel op zich. De inzet van communicatiemiddelen is afhankelijk van wat je wilt bereiken en bij welke doelgroep. Dat vraagt om planmatige en doelgerichte aanpak, waarin je voortdurend kritisch moet zijn op de keuzes die je maakt. Gaat deze aanpak bijdragen aan wat we willen bereiken?”

“Bent u nieuwsgierig geworden naar de manier waarop ik uw uitdaging op het gebied van communicatie zou aanpakken? Neem dan gerust contact met mij op!”